Home
Techniki plastyczne w marketingu
Działania marketingowe obejmują szereg metod i koncepcji. Duże znaczenie na tym polu mają również stosowane techniki plastyczne. Dzięki nim w umysłach konsumentów rysuje się określony obraz danej marki. Dlatego grafika w marketingu jest tak ważna.
Grafika w marketingu
Wykorzystywanie grafiki w marketingu nie jest niczym nowym. Każda agencja kreatywna zdaje sobie sprawę z jej znaczenia. Obecnie elementy wizualne w marketingu tworzone są przede wszystkim poprzez wykorzystanie technik grafiki komputerowej, dostarczającej licznych ciekawych rozwiązań na tym polu.
Jednym z powszechnie stosowanych przez marki sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji jest key visual, czyli jej przewodni motyw graficzny. Umieszcza się go w materiałach reklamowych oraz wykorzystuje w komunikacji marketingowej. Jego zadaniem jest wywołanie określonych emocji i wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Jakie znaczenie techniki plastyczne mają dla wizerunku marki?
Praktycznie każda marka wykorzystuje elementy graficzne w tworzeniu swojego wizerunku. Zarówno marketing medyczny, jak i marketing motoryzacyjny oraz pozostałe jego gałęzie, tworzą przekazy oparte na obrazie. Grafika trafia do wyobraźni o wiele skuteczniej niż tekst. W pożądany sposób oddziałuje też na emocje.
Techniki plastyczne wykorzystuje się również w takich obszarach, jak projektowanie etykiet produktów, które stanowią coś w rodzaju ich wizytówki. Nierzadko to właśnie one decydują o tym, czy konsument sięgnie po daną rzecz.
Marketing a sztuka
Na przestrzeni lat stworzono wiele kampanii marketingowych, które swój sukces zawdzięczają przede wszystkim technice plastycznej. Takie projekty można śmiało przyrównać do sztuki. Pozwoliły one kreować efektywny branding dla firmy, umożliwiający jej wizualną identyfikację. Wdrażanie technik plastycznych na polu działań marketingowych wymaga zarówno praktycznej wiedzy, jak również twórczego myślenia.
- Odsłon: 38